Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2019

Αγιασμός στα Σχολεία της Ανθούσας


Γέμισε σήμερα το προαύλιο  του Δημοτικού Σχολείου από παιδιά του Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου ,καθώς και του Γυμνασίου μας,στον Αγιασμό για την έναρξη της νέας Σχολικής Χρονιάς.

Τα πρωτάκια (Δημοτικού& Νηπιαγωγείου)έφτασαν διστακτικά στην αρχή συνοδευόμενα από τις μανάδες τους αλλά γρήγορα μπήκαν στο χαρούμενο κλίμα του προαυλίου και σχηματίστηκαν οι πρώτες ομάδες από  γνωστούς και φίλους του νηπιαγωγείου, της παιδικής χαράς , της πλατείας και άρχισε το παιχνίδι.

Η τελετή ξεκίνησε με το καλωσόρισμα της Δντριας του Δημοτικού Σχολείου κ Βέρας Μίγκινα, ακολούθησε ο Αγιασμός από τον πατέρα Ιωάννη που έδωσε τις ευχές του και πατρικές παραινέσεις. 

Χαιρετισμό απεύθυναν :  Ο Αντιδήμαρχος Λιακόπουλος  Αγγ. που μετέφερε και τις ευχές του Δημάρχου κ Ζούτσου Αθ, ο πρόεδρος της κοινότητας Μαρκουλής Γ. , ο πρώην πρόεδρος της κοινότητας και νυν τοπικός σύμβουλος  Δρακόπουλος Π και ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου Μιγλάκης  Νικ

Μετά τον Αγιασμό  στο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό ακολούθησε ο Αγιασμός στο Γυμνάσιο

ΚΑΛΗ  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ!

Παραθέτουμε λίγες φωτογραφίες:





Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2019

ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ





Αύριο Τετάρτη θα γίνει ο Αγιασμός στα Σχολεία της Ανθούσας τις παρακάτω ώρες:

 ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ               08 :30

ΔΗΜΟΤΙΚΟ                    08 : 30

ΓΥΜΝΑΣΙΟ                     09 : 30

Τις υπόλοιπες μέρες το κουδούνι θα χτυπάει στις 08:30

Ευχόμαστε σε όλους : Μαθητές  - Εκπαιδευτικούς και  Γονείς    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!!

Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2019

ΚΕΘΕΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΡΑΦΗΝΑΣ



ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΡΑΦΗΝΑΣ
Το ΚΕΘΕΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ανήκει στο Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕΘΕΑ) και απευθύνεται σε χρήστες εξαρτησιογόνων ουσιών άνω των 21 ετών και τις οικογένειές τους, στοχεύοντας στην απεξάρτηση, την εκπαίδευση και την κοινωνική επανένταξη των μελών του.
Οι υπηρεσίες του προγράμματος παρέχονται δωρεάν και χωρίς λίστες αναμονής. Η προσέλευση στο πρόγραμμα είναι εθελοντική και δεν χορηγούνται φαρμακευτικές ή υποκατάστατες ουσίες για την αντιμετώπιση της εξάρτησης.
Το Συμβουλευτικό Κέντρο Ραφήνας δημιουργήθηκε από το ΚΕΘΕΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ σε συνεργασία με το Δήμο Ραφήνας, με στόχο να διευκολυνθεί η πρόσβαση των ανθρώπων που αντιμετωπίζουν πρόβλημα τοξικοεξάρτησης και διαμένουν στην Ανατολική Αττική.
Το Συμβουλευτικό Κέντρο Ραφήνας παρέχει υπηρεσίες σε χρήστες εξαρτησιογόνων ουσιών και τις οικογένειές τους. Παράλληλα υλοποιεί δράσεις πρόληψης και ενημέρωσης.

Πιο συγκεκριμένα, οι στόχοι του Συμβουλευτικού Κέντρου είναι:
·         Ενημέρωση και συμβουλευτική σε χρήστες εξαρτησιογόνων ουσιών και τις οικογένειές τους
·         Υποστήριξη και συμβουλευτική σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο με στόχο την κινητοποίηση των χρηστών για θεραπεία και την παραπομπή τους στο κατάλληλο θεραπευτικό πλαίσιο
·         Συμβουλευτική και υποστήριξη σε γονείς, αδέλφια, συντρόφους εξαρτημένων
·         Ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας για το πρόβλημα των εξαρτησιογόνων ουσιών και τις μεθόδους αντιμετώπισής τους
·         Ανάπτυξη δραστηριοτήτων πρόληψης (συμβουλευτική γονέων, ενημέρωση σχολικής κοινότητας, ενημέρωση φορέων υγείας και ομάδων εργαζομένων)
·         Ενημέρωση για τις υπηρεσίες του θεραπευτικού προγράμματος ΚΕΘΕΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

Τα μέσα που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:
·        ατομικά ραντεβού
·        ατομική και ομαδική συμβουλευτική
·        ενημερωτικές συναντήσεις με εργαζομένους στο χώρο υγείας (φαρμακεία, κέντρα υγείας, ιατροί)
·        ενημερωτικές και συμβουλευτικές συναντήσεις με δασκάλους, καθηγητές, γονείς
·        συνεργασία με πολιτιστικούς οργανισμούς για την ανάπτυξη δημιουργικών δραστηριοτήτων

Το Συμβουλευτικό Κέντρο Ραφήνας στεγάζεται στη Λεωφ. Μαραθώνος, στον ξύλινο οικίσκο, στη διασταύρωση Ραφήνας.  Η λειτουργία του κέντρου είναι καθημερινή από τις 09:00 – 17:00, εκτός Σαββάτου & Κυριακής. Για οποιαδήποτε πληροφορία μπορείτε να επικοινωνείτε στα τηλέφωνα 22940 79900, 22940 75551 και στο email ssr@kethea-paremvasi.gr

www. kethea-paremvasi.gr

Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2019

ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΩΝ ΔΗΜΟΥ ΠΑΛΛΗΝΗΣ -ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΔΗΜΟΣ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
Γραφείο Δημάρχου
Ταχ. Δ/νση: Ιθάκης 12, Τ.Κ. : 15344
Τηλ.: 210-6604663, Fax.: 210-6612965
Γέρακας 1η Σεπτεμβρίου 2019
Αριθμ. πρωτ.: 26696
Απόφαση Δημάρχου για τον ορισμό Αντιδημάρχων
& Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων του
Ο Δήμαρχος Παλλήνης
αφού έλαβε υπόψη:
• Τις διατάξεις του άρθρου 58 παρ. γ΄ του Ν.3852/10, όπως τροποποιήθηκε και
ισχύει.
• Τις διατάξεις του άρθρου 59 παρ. 1 του Ν.3852/10, όπως τροποποιήθηκε και
ισχύει, όπου τον Δήμαρχο επικουρούν οι Αντιδήμαρχοι. Αντιδήμαρχοι είναι οι
σύμβουλοι που ορίζει ο δήμαρχος και στους οποίους μεταβιβάζει την άσκηση
αρμοδιοτήτων καθ' ύλην και κατά τόπο. Οι κατά τόπον αρμοδιότητες ασκούνται
στα όρια μιας ή περισσότερων δημοτικών ενοτήτων της παραγράφου 1 του
άρθρου 2. Αντιδήμαρχος δεν μπορεί να οριστεί σύμβουλος που ανήκει σε
διαφορετική δημοτική παράταξη από αυτή του δημάρχου, εάν ο ορισμός δεν
εγκριθεί από την πλειοψηφία των συμβούλων της παράταξης στην οποία ανήκει
ο σύμβουλος αυτός. Η ανωτέρω έγκριση δεν ανακαλείται. Αντιδήμαρχος που
ανεξαρτητοποιήθηκε ή διαγράφηκε από την παράταξή του, εκπίπτει αυτοδικαίως
από το αξίωμα αυτό.
• Τις διατάξεις του άρθρου 59 παρ. 2 του ίδιου Νόμου, όπου ο αριθμός των
Αντιδημάρχων στους Δήμους που προέρχονται από συνένωση Ο.Τ.Α. ορίζεται
ως εξής: σε Δήμους με πληθυσμό από πενήντα χιλιάδες έναν (50.001) έως
εκατό χιλιάδες (100.000) κατοίκους ορίζονται έως έξι (6) αντιδήμαρχοι.
• Τις διατάξεις του άρθρου 92 του ιδίου Νόμου όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
• Τα επίσημα πληθυσμιακά δεδομένα της τελευταίας απογραφής έτους 2011 της
Ε.Σ.Υ.Ε. για τον Δήμο Παλλήνης, σύμφωνα με τα οποία ο μόνιμος πληθυσμός
του ανέρχεται στους 54.415 κατοίκους.
• Το γεγονός ότι ο Δήμος Παλλήνης έχει τρεις (3) Δημοτικές Ενότητες.
ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ
Α. Ορίζει τους Αντιδημάρχους του Δήμου Παλλήνης, εντός της τρέχουσας
δημοτικής περιόδου, με θητεία από 1-9-2019 έως 31-8-2020, μεταβιβάζοντας σε
αυτούς συγκεκριμένες αρμοδιότητες του, όπως παρακάτω:
1. Ορίζει ως Αντιδήμαρχο, τον Δημοτικό Σύμβουλο της πλειοψηφίας κ.
Αβαρκιώτη Φώτιο και του μεταβιβάζει,
α) καθ’ ύλην τις παρακάτω αρμοδιότητες:
1. Εποπτεία Υπηρεσιών Καθαριότητας.
2. Πολιτική Προστασία.
3. Εποπτεία Υπηρεσιών Συντήρησης Οδοστρωμάτων, πεζοδρομίων και
Δημοτικών Εγκαταστάσεων.
4. Εποπτεία Υπηρεσιών Δημοτικού Φωτισμού.
5. Εποπτεία συντήρησης και αναβάθμισης αστικού εξοπλισμού εν γένει.
6. Η τέλεση Πολιτικών Γάμων.
β) κατά τόπο τις εξής αρμοδιότητες στη δημοτική ενότητα Παλλήνης:
1. Η ευθύνη της λειτουργίας των δημοτικών υπηρεσιών που είναι
εγκατεστημένες στη δημοτική ενότητα.
2. Η μέριμνα για την καλή κατάσταση και λειτουργία του εξοπλισμού των
κτηρίων της δημοτικής ενότητας.
3. Η υπογραφή με εξουσιοδότηση του Δημάρχου, βεβαιώσεων,
πιστοποιητικών και λοιπών διοικητικών εγγράφων τα οποία εκδίδονται
από τις δημοτικές υπηρεσίες που λειτουργούν στα όρια της δημοτικής
ενότητας.
4. Η συνεργασία με τον Πρόεδρο του Κοινοτικού Συμβουλίου για την
επίλυση των προβλημάτων της.
2. Ορίζει ως Αντιδήμαρχο, τον Δημοτικό Σύμβουλο της πλειοψηφίας κ.
Μουρτζιάπη Γεώργιο και του μεταβιβάζει,
καθ’ ύλην τις παρακάτω αρμοδιότητες:
1. Εποπτεία υπηρεσιών συντήρησης και ανάπτυξης πρασίνου.
2. Εποπτεία λειτουργίας και συντήρησης παιδικών χαρών και των
εγκαταστάσεών τους.
3. Η τέλεση Πολιτικών Γάμων.
3. Ορίζει ως Αντιδήμαρχο, τον Δημοτικό Σύμβουλο της πλειοψηφίας κ.
Λιακόπουλο Άγγελο και του μεταβιβάζει,
α) καθ΄ ύλην τις παρακάτω αρμοδιότητες:
1. Εποπτεία κατασκευής και συντήρησης έργων ύδρευσης, αποχέτευσης
ομβρίων και αποχέτευσης ακαθάρτων υδάτων σε συνεργασία με τις
αρμόδιες οργανικές μονάδες.
2. Εποπτεία διαδικασιών βεβαίωσης και είσπραξης οφειλών ύδρευσης σε
συνεργασία με τις αρμόδιες οργανικές μονάδες.
3. Συντονισμός και εποπτεία Τεχνικού Συνεργείου ύδρευσης
(αποκατάσταση βλαβών δικτύου ύδρευσης), καλής λειτουργίας
αντλιοστασίων και δεξαμενών.
4. Η τέλεση Πολιτικών Γάμων.
β) κατά τόπο τις εξής αρμοδιότητες στη δημοτική ενότητα Ανθούσας:
1. Η ευθύνη της λειτουργίας των δημοτικών υπηρεσιών που είναι
εγκατεστημένες στη δημοτική ενότητα.
2. Η μέριμνα για την καλή κατάσταση και λειτουργία του εξοπλισμού των
κτηρίων της δημοτικής ενότητας.
3. Η υπογραφή με εξουσιοδότηση του Δημάρχου, βεβαιώσεων,
πιστοποιητικών και λοιπών διοικητικών εγγράφων τα οποία εκδίδονται
από τις δημοτικές υπηρεσίες που λειτουργούν στα όρια της δημοτικής
ενότητας.
4. Η συνεργασία με τον Πρόεδρο του Κοινοτικού Συμβουλίου για την
επίλυση των προβλημάτων της.

4. Ορίζει ως Αντιδήμαρχο, τον Δημοτικό Σύμβουλο της πλειοψηφίας κ.
Στεφανάκη Εμμανουήλ και του μεταβιβάζει,
καθ’ ύλην τις παρακάτω αρμοδιότητες:
1. Εποπτεία των Υπηρεσιών Κοινωνικής πολιτικής, Πρόνοιας και
Αλληλεγγύης.
2. Εποπτεία των Υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας.
3. Ανάπτυξης Εθελοντισμού και Εθελοντικών Δράσεων.
4. Η τέλεση Πολιτικών Γάμων.
5. Ορίζει ως Αντιδήμαρχο, την Δημοτική Σύμβουλο της πλειοψηφίας κα
Μελισσά Βασιλική και της μεταβιβάζει,
καθ΄ύλην τις παρακάτω αρμοδιότητες:
1. Εποπτεία θεμάτων Παιδείας και Σχολικής Στέγης.
2. Συντονισμός και Εποπτεία των δράσεων Δια Βίου Μάθησης.
3. Συντονισμός και εποπτεία των δράσεων Ισότητας των Φύλων.
4. Συντονισμός και εποπτεία των δράσεων Πρόληψης της Παραβατικότητας
5. Σχεδιασμός και εποπτεία προγραμμάτων φροντίδας αδέσποτων ζώων.
6. Συντονισμός θεμάτων Δημόσιας Συγκοινωνίας.
7. Η τέλεση Πολιτικών Γάμων.
6. Ορίζει ως Αντιδήμαρχο, τον Δημοτικό Σύμβουλο της πλειοψηφίας κ.
Δημητριάδη Βασίλειο και του μεταβιβάζει
καθ’ ύλην τις παρακάτω αρμοδιότητες:
1. Ψηφιακή Πολιτική και Καινοτόμες Υπηρεσίες.
2. Διαφάνεια και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση.
3. Εξυπηρέτηση του πολίτη.
4. Η τέλεση Πολιτικών Γάμων.

Β. Οι ανωτέρω κατά τη διάρκεια της θητείας τους δεν μπορούν να εκλεγούν μέλη
του προεδρείου του δημοτικού συμβουλίου. Η ανάκληση αντιδημάρχου πριν τη
λήξη της θητείας του είναι δυνατή, μετά την πάροδο έξι (6) μηνών από τον
διορισμό τους, με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του δημάρχου.
Γ. Στην περίπτωση απουσίας ή κωλύματος Αντιδημάρχου τις αρμοδιότητες του,
ασκεί ο Δήμαρχος.
·         Τις κατά τόπον αρμοδιότητες του Αντιδημάρχου κ. Αβαρκιώτη
Φώτιου που απουσιάζει ή κωλύεται ασκεί ο Αντιδήμαρχος κ. Στεφανάκης
Εμμανουήλ.
·         Τις κατά τόπον αρμοδιότητες του Αντιδημάρχου κ. Λιακόπουλου
Άγγελου που απουσιάζει ή κωλύεται ασκεί ο Αντιδήμαρχος κ. Μουρτζιάπης
Γεώργιος.
Δ. Όταν ο Δήμαρχος απουσιάζει ή κωλύεται, τα καθήκοντα του ορίζεται να ασκεί ο
Αντιδήμαρχος κ. Αβαρκιώτης Φώτιος, που αναπληρώνει το Δήμαρχο, όταν δε
απουσιάζει ή κωλύεται και αυτός, τα καθήκοντα του Δημάρχου θα ασκούνται από
τον Αντιδήμαρχο κ. Δημητριάδη Βασίλειο.
Ε. Η παρούσα απόφαση να δημοσιευτεί σε μία τουλάχιστον εβδομαδιαία εφημερίδα
της πρωτεύουσας του νομού και να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Δήμου
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
 ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΖΟΥΤΣΟΣ

Παρασκευή 30 Αυγούστου 2019

ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΝΤΕΛΗ



Πυρκαγιά εκδηλώθηκε  την 16:15 περίπου στην  ΠΕΝΤΕΛΗ ,περιοχή Δουκίσσης Πλακεντίας και Κλεισθένους, Άμεση ήταν η επέμβαση  των επίγειων και εναέριων δυνάμεων  ( ΣΠΑΠ ,Εθελοντών του Δήμου Πεντέλης. , Πυροσβεστική Υπηρεσίας και 2 α/φη με 2 Ε/Π)
Με συντονισμένες προσπάθειες όλων των δυνάμεων ,ιδιαίτερα των Ε/Π τέθηκε γρήγορα υπο έλεγχο και αυτή τη στιγμή κατασβέστηκε πλήρως και  σβήνονται οι μικροεστίες για αποφυγή αναζωπύρωσης.






Πέμπτη 29 Αυγούστου 2019

Πως θα λειτουργήσουν τα συμβούλια Κοινοτήτων



 Πληροφορίες και διευκρινίσεις για θέματα που άπτονται της λειτουργίας των κοινοτήτων παρέχει εγκύκλιος του υπουργείου Εσωτερικών.
Με τη θέση σε ισχύ του ν. 4555/2019 «Μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Πρόγραμμα Κλεισθένης I», καταργείται η διάκριση κοινοτήτων σε δημοτικές και τοπικές και εισάγεται ως ενιαία δομή ενδοδημοτικής αποκέντρωσης η Κοινότητα.
Τα όργανα διοίκησης των κοινοτήτων διαφοροποιούνται ανάλογα με τον πληθυσμό τους. Ειδικότερα, στις μικρές κοινότητες, αυτές δηλαδή που έχουν μόνιμο πληθυσμό έως και τριακοσίους (300) κατοίκους, προβλέπεται ένα μονοπρόσωπο όργανο διοίκησης, ο πρόεδρος της κοινότητας.
Αντίθετα, στις μεγαλύτερες κοινότητες, αυτές με μόνιμο πληθυσμό άνω των τριακοσίων (300) κατοίκων, προβλέπεται η ύπαρξη τόσο συλλογικού (συμβούλιο κοινότητας), όσο και μονοπρόσωπου (πρόεδρος του συμβουλίου κοινότητας) οργάνου διοίκησης.
Ο αριθμός των μελών του συμβουλίου κοινότητας διαφοροποιείται ανάλογα με τον πληθυσμό της και διαμορφώνεται ως εξής:
301 – 2.000 κάτοικοι, 5 μέλη
2.001 –10.000 κάτοικοι, 7 μέλη
10.001 – 50.000 κάτοικοι, 11 μέλη
50.001 και άνω κάτοικοι, 15 μέλη
Οι αρμοδιότητες των οργάνων διοίκησης των κοινοτήτων περιγράφονται αναλυτικά στα άρθρα 81 («Αρμοδιότητες προέδρου συμβουλίου κοινότητας άνω των τριακοσίων (300) κατοίκων»), 82 («Αρμοδιότητες προέδρου κοινότητας έως και τριακοσίων κατοίκων») και 83 («Αρμοδιότητες συμβουλίου κοινότητας άνω των τριακοσίων κατοίκων») του ν.3852/2010. Πρόκειται για αρμοδιότητες, κυρίως, γνωμοδοτικού χαρακτήρα, οι οποίες ασκούνται στα όρια της συγκεκριμένης κοινότητας είτε με πρωτοβουλία των οργάνων της κοινότητας είτε κατόπιν παραπομπής από τα αρμόδια όργανα του δήμου.
Επιπρόσθετα, ο δήμαρχος, με απόφασή του μπορεί να μεταβιβάζει αρμοδιότητές του στους προέδρους κοινοτήτων ή στα συμβούλια κοινοτήτων. Επίσης, το δημοτικό συμβούλιο, με απόφαση του η οποία λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του μπορεί να μεταβιβάζει συγκεκριμένες αρμοδιότητές του στους προέδρους κοινοτήτων ή στα συμβούλια κοινοτήτων. Οι αρμοδιότητες αυτές ασκούνται μέσα στα όρια της οικείας κοινότητας. Υπάρχουν περιορισμοί στις αρμοδιότητες που μπορούν να μεταβιβαστούν και περιλαμβάνονται στην εγκύκλιο.
Κοινότητες με πληθυσμό άνω των (300) κατοίκων
O πρόεδρος του συμβουλίου κοινότητας άνω των τριακοσίων (300) κατοίκων, δεν εκλέγεται μεταξύ των μελών του οικείου συμβουλίου αλλά είναι ο σύμβουλος του πρώτου σε εκλογική δύναμη συνδυασμού στην κοινότητα, ο οποίος έλαβε τους περισσότερους σταυρούς προτίμησης, και σε περίπτωση ισοψηφίας αυτός που είναι γραμμένος πρώτος στην απόφαση του εκλογοδικείου. Η θητεία του προέδρου εκτείνεται σε όλη τη διάρκεια της δημοτικής περιόδου.
Το συμβούλιο, επομένως κοινότητας, μετά την ορκωμοσία και εγκατάσταση των μελών του, λειτουργεί αμέσως και χωρίς καμία άλλη διαδικασία, αφού ο πρόεδρος του συμβουλίου ορίζεται ρητά από το νόμο.
Αν η θέση του προέδρου του συμβουλίου της κοινότητας κενωθεί λόγω θανάτου ή παραίτησης ή έκπτωσης από το αξίωμα ή εξαιτίας οποιουδήποτε άλλου λόγου ή εκείνος που έλαβε τους περισσότερους σταυρούς προτίμησης δεν αποδεχθεί εγγράφως τη θέση, το αξίωμα του προέδρου καταλαμβάνει επόμενος, κατά σειρά σταυρών προτίμησης, σύμβουλος του πρώτου σε εκλογική δύναμη συνδυασμού.
Σε περίπτωση που δεν υπάρχει σύμβουλος που να έχει εκλεγεί με τον ίδιο συνδυασμό, ή σύμβουλος του συνδυασμού αυτού που να δύναται και να δέχεται να αναλάβει την άσκηση των καθηκόντων του προέδρου, η θέση αυτή καταλαμβάνεται από σύμβουλο του δεύτερου σε σειρά εκλογής συνδυασμού στη συγκεκριμένη κοινότητα, σύμφωνα πάντα με τη σειρά σταυρών προτίμησης που έχει λάβει, και εφόσον απαιτηθεί, η διαδικασία συνεχίζεται με τους επόμενους συνδυασμούς, με τη σειρά εκλογικής τους δύναμης στην κοινότητα.
Η μη αποδοχή του αξιώματος του προέδρου δεν οδηγεί σε απώλεια της ιδιότητας του μέλους του συμβουλίου κοινότητας.
Όταν ο πρόεδρος απουσιάζει ή κωλύεται, τα καθήκοντά του ασκεί μέλος του συμβουλίου της κοινότητας, που ορίζεται από αυτόν, ως αναπληρωτής του.
Το συμβούλιο κοινότητας συνεδριάζει ύστερα από πρόσκληση του προέδρου του:
μία (1) τουλάχιστον φορά το μήνα, υποχρεωτικά, ακόμα και αν δεν υπάρχουν θέματα για συζήτηση ή μοναδικό θέμα είναι η ενημέρωση δημοτών σε ορισμένα θέματα.
Κάθε φορά που το απαιτούν οι υποθέσεις της κοινότητας.
Όποτε υπάρχουν κατεπείγουσες περιπτώσεις, οι οποίες δικαιολογούν την άμεση σύγκληση του συμβουλίου για ορισμένα θέματα.
Όταν το ζητήσει, με γραπτή αίτησή του στην οποίο θα αναφέρονται τα θέματα που θα συζητηθούν, το ένα τρίτο (1/3) τουλάχιστον των μελών του συμβουλίου.
Στην περίπτωση αυτή, εάν ο πρόεδρος δεν συγκαλέσει το συμβούλιο το αργότερο μέσα σε δέκα (10) ημέρες από την παραλαβή της σχετικής αίτησης, το συμβούλιο συνέρχεται με πρόσκληση των μελών του που υπέβαλαν την αίτηση.
Όταν το ζητήσουν, με γραπτή αίτησή τους στην οποίο θα αναφέρονται τα θέματα που θα συζητηθούν, εκατό (100), τουλάχιστον, κάτοικοι της κοινότητας. Στην περίπτωση αυτή, εάν ο πρόεδρος δεν συγκαλέσει το συμβούλιο το αργότερο μέσα σε δέκα (10) ημέρες από την παραλαβή της αίτησης, το συμβούλιο συνέρχεται με πρόσκληση του επόμενου κατά σειρά σταυρών προτίμησης συμβούλου και επί ισοψηφίας εκείνου που αναγράφεται πρώτος στην απόφαση ανακήρυξης.
Η πρόσκληση, στην οποία αναγράφονται, οπωσδήποτε, τα θέματα της ημερήσιας διάταξης καθώς και ο τόπος και ο χρόνος (ημερομηνία και ώρα) πραγματοποίησης της συνεδρίασης, μπορεί να είναι γραπτή ή ηλεκτρονική και επιδίδεται στους συμβούλους τρεις (3) τουλάχιστον πλήρεις ημερολογιακές ημέρες πριν από την ημέρα της συνεδρίασης. Δημοσιεύεται επίσης στο γραφείο της κοινότητας.
Οι συνεδριάσεις του συμβουλίου της κοινότητας είναι δημόσιες, μπορεί δηλ. να τις παρακολουθήσει όποιος επιθυμεί, και γίνονται στο γραφείο αυτής υπό την προεδρία του προέδρου του συμβουλίου της.
Προκειμένου να είναι νόμιμη η συνεδρίαση, πρέπει να υπάρχει απαρτία, να παρευρίσκεται δηλ. ένας ελάχιστος αριθμός συμβούλων. Η απαρτία λαμβάνεται στην αρχή της συνεδρίασης, πριν αρχίσει η συζήτηση των θεμάτων ημερήσιας διάταξης, και θεωρείται ότι συντρέχει για όλη τη συνεδρίαση, ακόμη και αν μετέπειτα αποχωρήσουν ορισμένοι σύμβουλοι. Το συμβούλιο έχει απαρτία όταν παρίστανται τουλάχιστον τα δύο τρίτα (2/3) των μελών του, συνυπολογιζόμενου και του προέδρου. Επομένως, η ελάχιστη απαιτούμενη απαρτία των μελών του συμβουλίου είναι:
Στα 15μελή συμβούλια τα 10 μέλη.
Στα 11μελή συμβούλια τα 7 μέλη.
Στα 7μελή συμβούλια τα 5 μέλη.
Στα 5μελή συμβούλια τα 3 μέλη
Η λήψη των αποφάσεων γίνεται με φανερή ψηφοφορία, για κάθε θέμα ξεχωριστά, και με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων, εφόσον δεν ορίζεται διαφορετικά από άλλη διάταξη. Σε περίπτωση ισοψηφίας επικρατεί η ψήφος του προέδρου.
Αποχώρηση συμβούλων κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης
Τα μέλη του συμβουλίου της κοινότητας που ήταν παρόντα κατά την έναρξη της συνεδρίασης και με την παρουσία τους υπήρξε απαρτία, και αν ακόμη αποχωρήσουν, λογίζονται ως παρόντα για την ύπαρξη απαρτίας μέχρι το τέλος της συνεδρίασης (πλασματική απαρτία). Στην περίπτωση αυτή για τη λήψη απόφασης επί κάθε συγκεκριμένου θέματος η απαιτούμενη πλειοψηφία δεν υπολογίζεται επί των πραγματικά παρόντων μελών κατά τη ψηφοφορία, αλλά βάσει του αριθμού των μελών που απαιτούνται για την απαρτία. Η προαναφερθείσα αρχή, ωστόσο, εφαρμόζεται μόνο στις περιπτώσεις κατά τις οποίες διαταράσσεται η ελάχιστη απαιτούμενη απαρτία.
Έτσι, σε περίπτωση 15μελούς συμβουλίου, η ελάχιστη απαιτούμενη απαρτία προκειμένου η συνεδρίαση να είναι νόμιμη είναι δέκα (10) μέλη. Αν σε μία συνεδρίαση παρευρίσκονται κατά την έναρξη δεκατρία (13) μέλη, για να ληφθεί απόφαση για κάποιο θέμα απαιτείται, καταρχήν, η απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων, δηλ. επτά (7) τουλάχιστον θετικές ψήφοι.
Εάν πριν τη συζήτηση κάποιου θέματος αποχωρήσει ένα (1) μέλος και απομείνουν δώδεκα (12), αριθμός μεγαλύτερος από την ελάχιστη απαιτούμενη απαρτία (10 μέλη), η απόφαση λαμβάνεται και πάλι με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων, δηλ. των εναπομεινάντων δώδεκα (12) μελών, ήτοι με επτά (7) θετικές ψήφους.
Εάν, ωστόσο, πριν τη συζήτηση κάποιου θέματος αποχωρήσουν τέσσερα (4) μέλη και απομείνουν εννέα (9), αριθμός μικρότερος από την ελάχιστη απαιτούμενη απαρτία (10 μέλη), η απόφαση λαμβάνεται βάσει του αριθμού των μελών που απαιτούνται για την απαρτία (10), ήτοι με έξι (6) τουλάχιστον, θετικές ψήφους.
Άρνηση ψήφου – αποχή από την ψηφοφορία
Αν κάποιο μέλος του συμβουλίου αρνηθεί ψήφο ή δώσει λευκή ψήφο, λογίζεται ως παρόν μόνο για την ύπαρξη της απαρτίας και η ψήφος του δεν υπολογίζεται στον σχηματισμό της απαιτούμενης πλειοψηφίας καθώς δεν προσμετρείται ούτε στις θετικές ούτε στις αρνητικές ψήφους.
Σε σύμβουλο που απουσιάζει αδικαιολόγητα από τρεις (3) συνεχείς συνεδριάσεις, μπορεί να επιβληθεί σύμφωνα με το άρθρο 234 του ν. 3852/2010, η πειθαρχική ποινή της αργίας και σε περίπτωση υποτροπής της έκπτωσης.
Σύμβουλος που επιθυμεί να μην εκτελεί τις υποχρεώσεις του για διάστημα που υπερβαίνει τις τριάντα (30) ημέρες, πρέπει να έχει τη σύμφωνη γνώμη του συμβουλίου.
Σε σύμβουλο που δεν εκτελεί τις υποχρεώσεις του για διάστημα που υπερβαίνει τους τρεις (3) συνεχείς μήνες, χωρίς την άδεια του συμβουλίου, μπορεί να επιβληθεί, σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 234 του ν. 3852/2010, η πειθαρχική ποινή της αργίας ή η πειθαρχική ποινή της έκπτωσης με απόφαση του Επόπτη Ο.Τ.Α.
Πρόεδρος κοινότητας με μόνιμο πληθυσμό έως και τριακοσίους (300) κατοίκους είναι ο επιτυχών υποψήφιος που συγκέντρωσε τους περισσότερους σταυρούς προτίμησης από το ενιαίο ψηφοδέλτιο σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 18Β του ν. 3852/201018. Καθώς, επομένως, ο πρόεδρος της κοινότητας ορίζεται ρητά από το νόμο και εκλέγεται απευθείας από το εκλογικό σώμα, μετά την ορκωμοσία του αναλαμβάνει τα καθήκοντά του, χωρίς να απαιτείται καμία πρόσθετη διαδικασία.
Όταν στην ημερήσια διάταξη συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου περιλαμβάνονται θέματα που αφορούν αντίστοιχες κοινότητες, προσκαλούνται και συμμετέχουν στη συνεδρίαση με δικαίωμα ψήφου, οι πρόεδροι και οι πρόεδροι συμβουλίων κοινοτήτων. Σε περίπτωση μη πρόσκλησής τους, η σχετική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, πάσχει ακυρότητας.
Οι κάτοικοι και οι φορείς της κοινότητας, καλούνται με ευθύνη του προέδρου ή του συμβουλίου της, σε συνεργασία με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, τουλάχιστον μία φορά κατ’ έτος, σε συνέλευση προκειμένου να προτείνουν στα αρμόδια όργανα του δήμου τις δράσεις που πρέπει να αναλάβει ο δήμος, ανάλογα με το χαρακτήρα των αναγκών των κατοίκων της κοινότητας και τις προτεραιότητες για την τοπική ανάπτυξη, ιδίων ως προς:
την παροχή κοινωνικών ή άλλων υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής τους,
τη λήψη μέτρων για την προστασία των ηλικιωμένων και των παιδιών στο πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής του δήμου,
τα έργα που πρέπει να εκτελεστούν στην κοινότητα,
την παροχή υπηρεσιών για την τουριστική αξιοποίηση και προβολή τηςκοινότητας,
την εφαρμογή πολιτιστικών, ψυχαγωγικών και αθλητικών προγραμμάτων,
κάθε άλλο θέμα που αφορά την κοινότητα.
Για την ανωτέρω διαδικασία τηρούνται πρακτικά από υπάλληλο του δήμου, τα
οποία αποστέλλονται με ευθύνη του προέδρου ή του συμβουλίου κοινότητας στον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου, προς περαιτέρω διανομή στα μέλη του.
Προς διευκόλυνση της διαδικασίας, σε κοινότητες άνω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, οι συνελεύσεις των κατοίκων μπορεί να γίνονται και ανά συνοικία, ενορία ή άλλη πρόσφορη υποδιαίρεση.
Με απόφαση του δημάρχου, μετά από εισήγηση της εκτελεστικής επιτροπής, ορίζονται υπάλληλοι του δήμου για τη γραμματειακή εξυπηρέτησή των οργάνων των κοινοτήτων, για τη στελέχωση των υπηρεσιών του δήμου που εδρεύουν σε κοινότητες και την παροχή «διοικητικής βοήθειας» των κατοίκων ενώ διατίθενται κατάλληλοι χώροι και εξοπλισμός για τις ανάγκες των κοινοτήτων.
Οι αποφάσεις του προέδρου κοινότητας έως και τριακοσίων (300) κατοίκων, καθώς και του συμβουλίου κοινότητας άνω των τριακοσίων κατοίκων, με τις οποίες διατυπώνονται προτάσεις για ζητήματα της αρμοδιότητάς τους σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 82, 83 κα 84 του ν. 3852/2010, διαβιβάζονται στον δήμαρχο μέσα σε προθεσμία οκτώ (8) ημερών από τη λήψη τους. Ο δήμαρχος φροντίζει να τεθούν αμέσως υπόψη των αρμόδιων οργάνων του δήμου (δηλ. του δημοτικού συμβουλίου, της Οικονομικής Επιτροπής ή της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής), τα οποία οφείλουν να τις μελετήσουν και να ενημερώσουν σχετικά για κάθε θέμα το αρμόδιο όργανο της κοινότητας μέσα σε ένα (1) μήνα.
Τα αρμόδια όργανα του δήμου μπορούν:
α) να επιστρέψουν την απόφαση του οργάνου της κοινότητας με παρατηρήσεις για τυχόν επανεξέταση του θέματος,
β) να την παραπέμψουν στο δημοτικό συμβούλιο,
γ) να τη διαβιβάσουν στις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες.
Σε κάθε περίπτωση τα αρμόδια όργανα του δήμου οφείλουν να ενημερώνουν τον πρόεδρο της κοινότητας ή τον πρόεδρο του συμβουλίου της κοινότητας για τα μέτρα που παίρνονται για την προώθηση των θεμάτων που περιλαμβάνονται στις αποφάσεις των οργάνων της κοινότητας.
Ο πρόεδρος του συμβουλίου της κοινότητας στον οποίο κοινοποιούνται όλες οι ενέργειες, πράξεις και παρατηρήσεις των οργάνων και υπηρεσιών του δήμου που αναφέρονται στις αποφάσεις του συμβουλίου της κοινότητας, υποχρεούται να ενημερώνει αμέσως το συμβούλιο κοινότητας.
Στους προέδρους και στα συμβούλια των κοινοτήτων αποστέλλεται αντίγραφο της ημερήσιας διάταξης του δημοτικού συμβουλίου και των αποφάσεων αυτού και των άλλων συλλογικών οργάνων του δήμου.

ΟΡΚΩΜΟΣΙΑ ΝΕΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΑΛΛΗΝΗΣ

 
Ορκωμοσία νέου Δημοτικού Συμβουλίου
Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 29 Αυγούστου 2019, η τελετή ορκωμοσίας του νέου Δημοτικού Συμβουλίου Παλλήνης.
Η τελετή έγινε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, παρουσία του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, κ. Νικόλαου ο οποίος στο μήνυμα του, κάλεσε τον Δήμαρχο Παλλήνης, Θανάση Ζούτσο και τους Δημοτικούς Συμβούλους «να στηρίξουν την αληθινή πρόοδο και τον πραγματικό πολιτισμό». «Αντί να καταεξουσιάζετε, να διακονείτε. Αντί να παίρνετε, να δίνετε».
Κατά την ομιλία του, ο Δήμαρχος Παλλήνης, Θανάσης Ζούτσος κάλεσε τους Δημοτικούς Συμβούλους όλων των παρατάξεων να συνεργαστούν γόνιμα και παραγωγικά για την βελτίωση των συνθηκών ζωής των πολιτών:
«Δεν περισσεύει κανείς. Όλοι, με καλή πίστη και διάθεση για γόνιμο διάλογο θα πρέπει να δράσουμε συλλογικά για το καλό της πόλης και των κατοίκων. Να μην φρενάρουμε την πορεία που ήδη έχει πάρει ο Δήμος Παλλήνης αλλά να την επιταχύνουμε».


Από το Γραφείο Τύπου
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ