Πηγή:www.capital.gr
Επί μακρόν αναμένεται να συνεχιστούν οι ουρές στα εκδοτήρια
ηλεκτρονικών προσωποποιημένων καρτών του ΟΑΣΑ, εάν το υπουργείο Υποδομών δεν
δώσει νέα παράταση στο χρονοδιάγραμμα έκδοσης τους.
Πάντως, ο OAΣΑ απηύθυνε δημόσια παράκληση στους επιβάτες να
χρησιμοποιήσουν τη διαδικασία του ανοιχτού φακέλου, ώστε να μην περιμένουν στις
ουρές.
Σύμφωνα με όσα έχει ανακοινώσει ο υπουργός Υποδομών Χρ.
Σπίρτζης, από μεθαύριο αναμένεται να πάψει να εκδίδεται το
"παραδοσιακό" χάρτινο εισιτήριο, ενώ οι συστηματικοί χρήστες των
αστικών συγκοινωνιών μπορούν, μέχρι τις 5 Νοεμβρίου, να αποκτούν τις λεγόμενες
προσωποποιημένες κάρτες του ΟΑΣΑ.
Ακόμη, έχουν τη
δυνατότητα, μέχρι τις 15 Νοεμβρίου να αποκτούν τις προσωποποιημένες κάρτες,
μέσω κατάθεσης ανοικτών φακέλων σε όλα τα εκδοτήρια και αποστολής τους, με το
ταχυδρομείο, στη διεύθυνση επιλογής των επιβατών.
Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί περισσότερες από
140.000 προσωποποιημένες κάρτες.
Το Capital.gr προετοίμασε έναν χρηστικό οδηγό απαραίτητο για
τους χρήστες αστικών συγκοινωνιών.
Τι αλλάζει από Τετάρτη;
Τα εκδοτήρια του ΟΑΣΑ θα πάψουν να εκδίδουν χάρτινα
εισιτήρια, εάν ισχύσει το χρονοδιάγραμμα που έχει ορίσει, σύμφωνα με δηλώσεις,
ο υπουργός Υποδομών. Οι χάρτινες κάρτες έχουν πάψει να εκδίδονται εδώ και
ημέρες.
Ποιο είναι το εισιτήριο που θα αγοράζουν εφεξής οι επιβάτες;
Τα χάρτινα εισιτήρια και κάρτες γίνονται ηλεκτρονικά. Οι
χρήστες, δηλαδή, θα προμηθεύονται, είτε το ηλεκτρονικό εισιτήριο (ΑΤΗ.ΕΝΑ
Ticket), είτε την ηλεκτρονική κάρτα (ΑΤΗ.ΕΝΑ CARD), τα οποία εξασφαλίζουν την
είσοδο στα μέσα μεταφοράς.
Είναι επαναφορτιζόμενα, με διαφορετικά προϊόντα κομίστρου,
ανάλογα με τις ανάγκες και τα χρήματα του χρήστη.
Η προσωποποιημένη και η απρόσωπη ΑΤΗ.ΕΝΑ CARD
Η ΑΤΗ.ΕΝΑ CARD κυκλοφορεί σε δύο τύπους:
Σε προσωποποιημένη που φέρει το ονοματεπώνυμο και περιέχει
στοιχεία για το προφίλ του κατόχου της, όπως αν είναι μηνιαίος χρήστης, αν
δικαιούται μειωμένο κόμιστρο ή δωρεάν μετακίνηση, καθώς και ποια είναι η
διάρκεια ισχύος του δικαιώματος αυτού.
Αν χαθεί, κλαπεί ή καταστραφεί, ο κάτοχός της δεν θα χάσει
το κόμιστρο που απομένει ή την χρηματική αξία που ήταν αποθηκευμένη σε αυτήν
κατά την στιγμή που δήλωσε την απώλεια, κλοπή ή καταστροφή της.
Η προσωποποιημένη κάρτα μπορεί να φορτιστεί μέσα από τον
ιστότοπο του ΟΑΣΑ ή τα αυτόματα μηχανήματα. Απευθύνεται σε όσους θέλουν
εισιτήριο χρονικής διάρκειας 30, 90, 180 και 360 ημερών. Επίσης, είναι
υποχρεωτική για τους δικαιούχους μειωμένης ή δωρεάν μετακίνησης, έτσι ώστε να
πιστοποιείται το δικαίωμά τους.
Η ανώνυμη ATH.ENA Card, η οποία αποκτάται έναντι 7 ευρώ, που
αντιστοιχεί σε 5 διαδρομές, δεν φέρει τα προσωπικά στοιχεία του κατόχου της.
Απευθύνεται σε όσους κάνουν χρήση προϊόντων κανονικής τιμής
και θέλουν να έχουν πάντα στο πορτοφόλι τους μια ΑΤΗ.ΕΝΑ CARD, με αποθηκευμένα
κάποια εισιτήρια και ένα μικρό χρηματικό ποσό.
Πού εκδίδονται οι
προσωποποιημένες κάρτες;
Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει είτε να περιμένει στην ουρά,
είτε να καταθέσει το φάκελο με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και να παραλάβει,
ταχυδρομικά, την ATH.ENA Card.
Εάν δικαιούμαι μειωμένο εισιτήριο, ποια κάρτα πρέπει να
αγοράσω;
Την προσωποποιημένη κάρτα ΑΤΗ.ΕΝΑ.
Η υποβολή φακέλων γίνεται σε όλα τα εκδοτήρια του ΟΑΣΑ;
Ναι, σε όλους τους σταθμούς 1,2, και 3 της ΣΤΑΣΥ. Επίσης,
υπάρχουν συγκεκριμένες θυρίδες στους εξής σταθμούς:
Σύνταγμα (γραφείο Επικοινωνίας Κοινού)
7 ημέρες την εβδομάδα
07.00 – 20.00
Ομόνοια (θυρίδα στα εκδοτήρια)
7 ημέρες την εβδομάδα
07.00 – 20.00
Πειραιάς (θυρίδα στα εκδοτήρια)
7 ημέρες την εβδομάδα
10.00 – 20.00
Αττική (σταθμαρχείο)
7 ημέρες την εβδομάδα
06.00 – 20.00
Μοναστηράκι (θυρίδα στα εκδοτήρια)
7 ημέρες την εβδομάδα
10.00 – 20.00
Πανεπιστήμιο (θυρίδα στα εκδοτήρια)
5 ημέρες την εβδομάδα
10.00 – 20.00
Πού φορτίζω την
κάρτα;
Στα αυτόματα μηχανήματα στο μετρό, σε όλες τις στάσεις του
τραμ και σε συγκεκριμένους σταθμούς του δικτύου λεωφορείων και τρόλεϊ. Όπως και
σε στελεχωμένα εκδοτήρια στο μετρό, το τραμ, σε λεωφορεία και τρόλεϊ. Οι
προσωποποιημένες κάρτες φορτίζονται μέσω τραπεζικής (χρεωστικής, πιστωτικής)
κάρτας, ενώ η συγκεκριμένη υπηρεσία δεν υποστηρίζεται για τις ανώνυμες κάρτες.
Μπορώ από μεθαύριο να αγοράσω ηλεκτρονικό εισιτήριο αξίας
0,60 ευρώ ή 1,40 ευρώ;
Από μεθαύριο, οι επιβάτες, σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά
μέχρι σήμερα, δεν θα μπορούν να αγοράζουν μεμονωμένα χάρτινα εισιτήρια των 0,60
ή 1,40 ευρώ.
Ωστόσο, το μεμονωμένο εισιτήριο των 1,4 ευρώ διατίθεται,
επί του παρόντος, τόσο στην
προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα, όσο και στην απρόσωπη (η απρόσωπη κάρτα, την
πρώτη φορά, δίδεται με 7 ευρώ που αντιστοιχεί σε 5 διαδρομές).
Στο ηλεκτρονικό εισιτήριο, το ATH.ENA Ticket ο επιβάτης θα
χρειαστεί να καταβάλλει 4,5 ευρώ που είναι το ημερήσιο εισιτήριο ή 7 ευρώ που
αντιστοιχεί σε 5 διαδρομές και μετά να κάνει επαναφόρτιση, όχι όμως – επί του
παρόντος – με 1,4 ευρώ, αλλά με 5 ενιαία εισιτήρια ή 10 + 1 ενιαία
εισιτήρια.
Μόλις ολοκληρωθεί πλήρως η μετάβαση στο ηλεκτρονικό
εισιτήριο, θα δίδεται και το ηλεκτρονικό εισιτήριο με 1,4 ευρώ, με κίνητρα
επαναφόρτισης.
Πότε θα κλείσουν οι θύρες στο μετρό και τον ηλεκτρικό
σιδηρόδρομο; Πότε θα γίνει υποχρεωτική η χρήση του ATH.ENA Ticket ή της ΑΤΗ.ΕΝΑ
CARD στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ;
Οι μπάρες σε μετρό και ηλεκτρικό θα κλείνουν σταδιακά από
τον Νοέμβριο. Σε λεωφορεία και τρόλεϊ, θα ισχύει η υποχρεωτική επικύρωση με
ηλεκτρονικό εισιτήριο, μόλις ανακοινωθεί κάτι αντίστοιχο.
Τι ισχύει για όσους διαθέτουν εξαμηνιαία ή ετήσια χάρτινη
κάρτα, οι οποίες δεν έχουν λήξει και δεν έχουν αντικατασταθεί με τις
ηλεκτρονικές; Τι ισχύει για όσους διαθέτουν χάρτινα εισιτήρια, τα οποία δεν
έχουν ακόμη χρησιμοποιήσει;
Για τις συγκεκριμένες κατηγορίες αναμένεται να υπάρξουν
ανακοινώσεις από τον ΟΑΣΑ.
Όταν κλείνουν οι θύρες και στο μεσοδιάστημα της
αντικατάστασης των καρτών με τις ηλεκτρονικές, θα μπορούν να μετακινούνται
κανονικά από πύλες που θα μείνουν ανοικτές γι΄ αυτές τις κατηγορίες
επιβατών.
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου;
Για τον επιβάτη και τους συγκοινωνιακούς φορείς, θα υπάρξουν
τα εξής οφέλη από:
-Τη διευκόλυνση των
μετεπιβιβάσεων, καθότι δεν θα απαιτείται αγορά περισσότερου του ενός
εισιτηρίου.
-Τη μείωση του χρόνου επιβίβασης, λόγω της εξ αποστάσεως
επικύρωσης, καθώς και από τη μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης για την αγορά
εισιτηρίων ή ανανέωσης των κομίστρων απεριόριστων διαδρομών.
-Θα υπάρχει δυνατότητα διαμόρφωσης δικαιότερης τιμολογιακής
πολιτικής και κατανομής του κόστους μετακίνησης, με πιο δίκαιο τρόπο για το
κοινωνικό σύνολο, ανάλογα με τη χρήση, όπως βάσει ζωνών, απόστασης, αριθμού
επιβιβάσεων, εκπτώσεις μετεπιβιβάσεων κ.α.
Έτσι θα δοθεί η δυνατότητα να απαλλαχθούν κάποια
"βάρη" από τους τακτικούς χρήστες του συστήματος, καθώς και από
εκείνους που πραγματοποιούν μικρές διαδρομές.
-Θα υπάρχει
δυνατότητα σχεδιασμού πρωτοποριακών προϊόντων, όπως εκπτώσεις σε
συνεργασία με εξωτερικούς φορείς (π.χ. μουσεία, πολιτιστικά δρώμενα, αθλητικά
γεγονότα κ.α.).
Τα οφέλη, όμως, δεν αφορούν μόνον τον κάτοικο της Αθήνας και
τους επισκέπτες της πόλης, αλλά και τον Έλληνα φορολογούμενο, καθότι η μείωση
της εισιτηριοδιαφυγής θα μειώσει ανάλογα και τα επίπεδα επιδότησης που απαιτεί
το σύστημα αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας για να λειτουργήσει.
Η έκδοση
προσωποιημένης κάρτας, μέσω της διαδικασίας του ανοιχτού φακέλου, αφορά όλους
τους κατόχους μηνιαίων καρτών κανονικής τιμής, καθώς και τους επιβάτες άνω των
65 και κάτω των 18 ετών, που διαθέτουν μηνιαία κάρτα εντός του 2017. Η σχετική
δυνατότητα παρέχεται και στους φοιτητές. Η παράδοση του ανοικτού φακέλου
γίνεται σε όλους τους σταθμούς των γραμμών 1,2 και 3 της ΣΤΑΣΥ και τα βήματα
έκδοσης είναι τα ακόλουθα:
ΒΗΜΑ 1. Προετοιμασία
φάκελου μεγέθους Α4 με τα ακόλουθα στοιχεία: 1.Φωτοτυπία της υπάρχουσας
μηνιαίας κάρτας με μηνιαίο κουπόνι (έτους 2017). 2.Φωτοτυπία εγγράφου που
πιστοποιεί τον αριθμό ΑΜΚΑ. 3.Πρόσφατη φωτογραφία τύπου διαβατηρίου ή
ταυτότητας. 4.Εκτύπωση του Εντύπου Προσωποποίησης με QR Code από το www.athenacard.gr.
5.Στη περίπτωση των φοιτητών χρειάζεται προσκόμιση φωτοτυπίας ακαδημαϊκής
ταυτότητας σε ισχύ.
ΒΗΜΑ 2. Αναγραφή
στοιχείων επί του φακέλου Αναγράφονται επί του φακέλου τα ακόλουθα στοιχεία:
Όνομα, επώνυμο και διεύθυνση, όπου θα αποσταλεί η προσωποποιημένη κάρτα (οδός,
αριθμός, περιοχή, Τ.Κ) μέσω ταχυδρομείου.
ΒΗΜΑ 3. Ο φάκελος
παραδίδεται ανοικτός σε οποιοδήποτε σταθμό των γραμμών 1,2,3 της ΣΤΑΣΥ, χωρίς
αναμονή για την έκδοση της κάρτας Παράδοση του ανοικτού φακέλου (σε όλους τους
σταθμούς των γραμμών 1,2 και 3 της ΣΤΑΣΥ, σε προκαθορισμένα σημεία με ειδική
σήμανση). Οι φάκελοι διαχειρίζονται με ασφαλή διαδικασία.
ΒΗΜΑ 4. Αποστολή του
φακέλου στη διεύθυνση επιλογής των επιβατών Ο φάκελος με την προσωποποιημένη
ηλεκτρονική κάρτα χωρίς κόμιστρο και τα λοιπά στοιχεία, αποστέλλεται
ταχυδρομικά στη διεύθυνση που αναγράφεται στο φάκελο.
ΒΗΜΑ 5. Φόρτιση
προσωποποιημένης κάρτας με προϊόντα κομίστρου Η προσωποποιημένη κάρτα, η οποία
αποστέλλεται ταχυδρομικά, δεν είναι φορτισμένη με κόμιστρο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου