Πέμπτη 17 Μαΐου 2018

ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΙΟΝΙΑ ΚΑΙ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ!

 Προχωρούν, σε δύο μέτωπα, οι διαδικασίες για την επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης των οδικών αξόνων ώστε να αναλάβουν οι εταιρίες που τους διαχειρίζονται την κατασκευή και την εκμετάλλευση νέων οδικών έργων.
Ηδη, με απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη συγκροτήθηκε η επιτροπή η οποία θα αναλάβει τόσο να μελετήσει τα νέα έργα που μπορούν να εκτελεστούν (π.χ. η επέκταση της Ιόνιας Οδού στο τμήμα Ιωάννινα - Κακκαβιά) όσο και να προτείνει μέτρα ώστε να καλυφθούν οι απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αν επεκταθούν οι συμβάσεις παραχώρησης επτά οδικών αξόνων.
Ο κ. Σπίρτζης έχει δηλώσει αρκετές φορές ότι μέσω των επεκτάσεων θα περιοριστεί και το κόστος των διοδίων.
Από την απόφαση προκύπτει ότι στις 12 Ιανουαρίου ο κ. Σπίρτζης υπέγραψε με τη διοίκηση της Αττικής Οδού «Πλαίσιο Συναντίληψης, ενημέρωσης και Συνεργασίας» με βάση το οποίο η εταιρία αναλαμβάνει να εκπονήσει το σύνολο των μελετών και των ερευνών για σειρά νέων έργων.
Το πακέτο
Συγκεκριμένα, την αναβάθμιση των υφιστάμενων ανισόπεδων κόμβων Μεταμόρφωσης και Λεονταρίου της Αττικής Οδού, τη δημιουργία σταθμού μετεπιβίβασης στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Κορωπίου, την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού στη Ραφήνα, την επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου στη Ραφήνα και στο Λαύριο, την οδική σύνδεση του Αεροδρομίου με τη Ραφήνα καθώς και την αναβάθμιση του οδικού άξονα Σταυρού Λαυρίου. Στο ίδιο πακέτο περιλαμβάνονται και οι μελέτες για τα συμπληρωματικά έργα στον λιμένα Λαυρίου.
Χωρίς να το έχει δηλώσει σαφώς ο υπουργός, η απόφαση για ανάθεση των μελετών στην Αττική Οδό ανοίγει διάπλατα τον δρόμο για επέκταση της σύμβασης παραχώρησης που λήγει τον Σεπτέμβριο του 2024. Ερχεται, μάλιστα, να «κουμπώσει» με αντίστοιχη πρόταση που είχαν καταθέσει οι εργολάβοι της Αττικής Οδού επί κυβέρνησης Κ. Καραμανλή για κατασκευή των επεκτάσεων χωρίς επιβάρυνση του Δημοσίου, μέσω παράτασης της σύμβασης παραχώρησης. Σημειώνεται ότι στο υπουργείο Υποδομών είχαν υποστηρίξει πρόσφατα ότι από τον σχεδίασμά των τυχόν επεκτάσεων θα εξαιρεθεί η Αττική Οδός.
Ομως στην απόφαση Χρ.Σπίρτζη προβλέπεται ότι η ομάδα εργασίας θα εξετάσει τις επεκτάσεις επτά συμβάσεων παραχώρησης, μεταξύ των οποίων και η Αττική Οδός.
Πηγή:ΕΦΗΜ.ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ/ Σελ. 15/ 16-5-2018

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου